“Bugünden Geleceğe İlkokulda Eğitim - Sorunlar ve Çözümler Çalıştayı”nın Açılışı Yapıldı

İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğü Öğretmen Akademileri ve Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı iş birliğinde ilkokulda eğitimde yaşanan sorunların belirlenmesi ve olası çözüm yollarının ortaya konması amacıyla düzenlenen “Bugünden Geleceğe İlkokulda Eğitim - Sorunlar ve Çözümler Çalıştayı”nın açılış töreni 25 Nisan 2022’de Marmara Üniversitesi Göztepe Yerleşkesi Dr. İbrahim Üzümcü Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi.

Marmara Üniversitesi Türk Müziği Topluluğu’nun Prof. Dr. Mustafa Uslu yönetimindeki müzik dinletisiyle başlayan etkinlikte, Atatürk Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Başkan Yardımcısı Dr. Bülent Özden çalıştayın genel amacı ve program akışı hakkında bir konuşma gerçekleştirdi. Dr. Özden “Her sistem gibi eğitim sistemi de amaçları doğrultusunda nitelikli çıktılar elde etmeyi hedefler. Bu hedefler toplumda ve bireyde meydana gelen değişimlerden etkilenir. Bu nedenle eğitim sistemi de dinamik sürece ayak uydurmak durumundadır. Ancak bu şekilde amaçlarına ulaşabilen bir sisteme sahip olabiliriz. Sürekli değişim ve gelişimin önemli itici güçlerinden biri var olan sorunları belirleyebilmek ve doğru çözümler bulabilmektir. Bu sayede eğitimde hedeflenen niteliğin yakalanabileceğine inanıyorum” dedi.

Atatürk Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Başkanı Prof. Dr. Midrabi Cihangir Doğan yaptığı açılış konuşmasında “Türk Milli Eğitim Sisteminin genel amaçlarında ifade edildiği gibi çocuklar demokratik hak ve hürriyetlerini bilen ve kullanan, bedenen, ruhen, zihnen sağlıklı, nitelikli, üretici ve bilinçli bir tüketici olma yolunda tek başlarına değildirler. Bu amaçlara ulaşma yolunda çocuklara sunulan eğitimi fırsatlarının niteliği de önemli bir belirleyicidir” ifadelerini kullandı.

İl Milli Eğitim Müdürü Levent Yazıcı eğitim sisteminin önemli gelişmelerinin tarihsel sürecini ve güncel sistemi ele alan bir konuşma gerçekleştirdi. Okullarda rehberlik sisteminin öneminden de bahseden Yazıcı “Okulu kapsayan boyutlardan bir tanesi de rehberliktir. Güçlü bir rehberlik sistemine sahip olması o okulun çok yönlü gelişiminin, sorunlarının doğru tespit edilip gelişim basamaklarının yönetilmesinde çok önemlidir” dedi. Yazıcı, Marmara Üniversitesi Rektörlüğü’ne ve Atatürk Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümüne çalıştaya yapmış olduğu ev sahipliğinden ve desteklerinden dolayı teşekkür ederek konuşmasını sonlandırdı.

Atatürk Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Seyfi Kenan, “Temel eğitim bugünden geleceğe şekillenirken ne tür sorunlarla karşılaştık, bundan sonra nelerle karşılaşabiliriz ve bu sorunların çözüm yollarını beraberce nasıl bulabiliriz gerçekten önemli bir mesele” diyerek etkinliğin önemini ve amacını vurgulayan bir konuşma gerçekleştirdi.

Rektör Prof. Dr. Mustafa Kurt “Eğitim insan hayatının en önemli faaliyetlerinden biri ve aynı zamanda toplumların kalkınmasının, ilerlemesinin temel taşlarından biri. Dolayısıyla bu kadar önemli bir konunun özellikle temel eğitimin böyle bir çalıştayda ele alınması ve uzmanlar tarafından değerlendirilmesi bizim için çok kıymetli. Bu nedenle çalıştayın düzenlenmesine katkı sağlayan İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü çalışanlarına, Atatürk Eğitim Fakültesi Akademisyenlerine ve tüm katılımcılara çok teşekkür ediyorum” dedi.

Tören, konuşmaların ardından Rektör Prof. Dr. Mustafa Kurt’un Atatürk Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Başkanı Prof. Dr. Mustafa Uslu’ya, Atatürk Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Seyfi Kenan’ın İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Levent Yazıcı’ya plaket takdim etmesiyle sona erdi.

25-28 Nisan 2022 tarihleri arasında dört gün sürecek çalıştayda; Okul Öncesinden İlkokula Geçiş, İlkokulda Ölçme ve Değerlendirme, İlkokula Öğretmen Yetiştirme / Fakülte Okul İş Birliği (Staj ve Projeler), İlkokulda Eğitim Yönetimi ve Denetimi, İlkokulda Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, İlkokuldan Ortaokula Geçiş, İlkokulda Rehberlik Hizmetleri, İlkokul Öğretim Programları konuları çevrim içi konferanslarda ele alınacak. Çalıştayın kapanış töreni ise yürütme kurulu, düzenleme kurulu ve çalıştay katılımcılarının bir araya geleceği kapanış programında çalıştay özet raporunun okunması ile gerçekleştirilecek.

 

 

HIZLI ERİŞİM