Marmara Üniversitesi Kent Sorunları ve Yerel Yönetimler Araştırma Merkezi Müdürü - Yerel Yönetimler Bölümü Öğretim Üyesi (Şehir Plancısı) Doç. Dr. Yasemin Çakırer Özservet'in de proje yürütücüsü olduğu, Marmara Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi, Beykent Üniversitesi ve Kent Sorunları ve Yerel Yönetimler Araştırma ve Uygulama Merkezi tarafından hayata geçirilen, İstanbullu Çocukların Doğaya ve Kente Uyumu Projesi, Haziran ayından itibaren aktif olarak başladı. Proje çerçevesinde 3 ana modülde eğitimler ve çalışmalar planlandı. Her bir modülü başarıyla bitiren öğrencilere ilgili modülün tamamlandığına dair bir nişan verilecek, tüm nişanları toplamayı başaran öğrencilere de proje bitiminde proje katılım sertifikası verilecektir.
1. KENTE UYUM MODÜLÜ: Proje katılımcısı öğrencilerin kenti ikamet ettikleri sokaktan başlayarak tanımaları ve farklı yöntemlerle deneyimlemelerini sağlayacak atölyeleri ve gezileri içermektedir.
2. DOĞAYA UYUM MODÜLÜ: Öğrencilerin kentsel doğal alanların değerini benimsemesini ve bu alanları deneyimlenmesini amaçlayan aktivite ve atölye çalışmaları beraberinde doğa yürüyüşlerini içermektedir.
3. TOPLUMA UYUM MODÜLÜ: Bireysel ve toplumsal farkındalık, toplumsal hoşgörü algılarının geliştirilmesinin hedeflendiği modülde, öğrencilerin duyarlılıklarını geliştirecek çeşitli atölye etkinlikleri tasarlanmıştır.
Üç ilçede atölye ve etkinlikler sırasında çocukların etkinlikler boyunca ürettikleri eserler 20 Kasım Dünya Çocuk Hakları Günü ve 23 Nisan’da ortak sergiler düzenlenerek sergilenecektir. Bu sergiler, 12 ay boyunca gerçekleştirilecek etkinliklerin çocuklar üzerindeki olumlu gelişimi ölçme açısından ayrıca değer ve önem
taşımaktadır. 30 Nisan 2019’da katılımcı öğrencilerin velileri, ilgili kurum ve kuruluşların da katılımı ile bir değerlendirme konferansı düzenlenecek ve projenin farklı ilgi grupları tarafından değerlendirilmesi mümkün olacaktır.
Üniversitemizde gerçekleştirilen Haklarımla Çocuğum Atölyesinde; çocuk haklarını anlatan animasyon çocuklarla birlikte konuşarak izlenilmiş ve çocuk hakları farkındalığı kazandırılmıştır. Ardından 125. Yıl Açık Amfi’de çocuklar 6-7 kişilik gruplara ayrılmış ve kendilerine verilen atölye malzemeleriyle kendi tv ekranlarını ve bir çocuk hakkı üzerinden kendi hikayelerini kağıt maketlerle kurgulamaları istenmiştir.