Üniversitemiz Mühendislik Fakültesi, Makine Mühendisliği Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. M. Zafer Gül tarafından yürütülen “V16 Motor Modernizasyonu ve V8 Özgün Motor Projesi” meyvelerini vermeye başladı.
2018 yılı sonunda TÜBİTAK tarafından 65 Milyon TL toplam bütçe ile onaylanan bir KAMAG projesi olan bu projenin dört ayağı bulunmaktadır: Kamu kurumu olarak TÜROSAŞ, özel sektörden SDM, araştırma enstitüsü olarak RUTE ve Marmara Üniversitesi-Makine Mühendisliği Bölümü tarafından beraberce yürütülen bu projede hedeflenen iki motorun da ilk prototipleri geçtiğimiz yaz aylarında tamamlanarak Eskişehir-Tülomsaş ve MAM-Gebze’de yer alan motor test merkezlerinde çalıştırılmaya başlanmıştır. Testler ayrıntılı bir şekilde devam ederken ikinci prototiplerin montaj çalışmalarına da başlanmış bulunulmaktadır.
Özgün motorun lansmanı 16 Aralık 2022 Cuma günü Ulaştırma Bakanımız Adil Karaismailoğlu ve Sanayi ve Teknoloji Bakanımız Mustafa Varank, TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Hasan Mandal ve Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Ömer Akgiray’ın da katılımlarıyla RUTE-Gebze yerleşkesinde yapılmıştır.
V tipi 16 silindirli motorumuz 2400 HP güce sahip bir lokomotif motorudur. Çok amaçlı Özgün motor ise 4,5 ton ağırlığında olup V tipi 8 silindiri ile 1200 HP güce erişmektedir. Her iki motorda da silindir başına 4 sübap bulunmaktadır. Her iki motorun yerlileştirme oranları %90 civarlarındadır.