Marmara Üniversitesi İletişim Kulübü (MÜİK) ve Marmara Elektronik Sporlar ve Altkültür Kulübü iş birliğiyle 16 Aralık günü düzenlenen “Sporun Dijital Yüzü: Espor” paneli gerçekleşti.
Etkinliğin açılış konuşmasını Espor Canlı Yayın Koordinatörü Tugay Sakaoğlu gerçekleştirdi. Sakaoğlu konuşmasında; Espor’un ne olduğu, nasıl bir gelişim gösterdiği ve gelecekte nerede olabileceği konularında katılımcıları bilgilendirdi. Uzun yıllar Espor sektöründe çeşitli görevler üstlenen Sakaoğlu konuşmasının devamında Espor bünyesinde ürün uzmanlığı, organizasyon müdürlüğü, canlı yayın koordinatörlüğü ve Espor danışmanlığı ile alakalı deneyimlerini de paylaştı. “Espor medyayı nasıl kullandı?” sorusunu cevaplayan Sakaoğlu Espor’da; dijital mecralar, sosyal medya, interaktif medya kullanımı, hedef kitleye göre medya tercihi ve Espor dergileri hakkında açıklamalar yaptı. Espor’un medyadan nasıl etkilendiğini katılımcılarla paylaşan Sakaoğlu konuşmasını; Espor’da sponsorluk sistemini ve sponsorluğun önemini anlatarak bitirdi.
Etkinliğin ikinci oturumu; Marmara Üniversitesi Riot Games Gönüllü Kampüs Elçisi Fatih Murat Karakaya moderatörlüğünde Kürşad Demirer ve Caner Güngörür’ün katılımıyla gerçekleşti. Espor sektöründe; “Regarnur” adıyla bilinen Kürşad Demirer ve “Jhonnie” ismiyle anılan Caner Güngörür; Espor’da nasıl sunucu ve yorumcu olunacağı, bunun için gereken eğitimler, beceriler ve kişisel özellikler hakkında bilgi verdi. Fatih Murat Karakaya’nın sorularını yanıtlayan panelistler; maç öncesi ve maç anında heyecan yönetimi ve izleyiciye yansımayan arka plan çalışmalarını anlattılar. Oturumun devamında; Riot Games’in sosyal medyada ne tür bir anlayışla hareket ettiği ve hedef kitlesine sosyal medya aracılığıyla nasıl ulaştığı konuşuldu. Espor’un medya ayağında yer alan Demirer ve Güngörür; diğer ülkelerle kıyaslandığında Türkiye’nin Espor’da ne konumda olduğunu ve Türkiye’de nasıl algılandığını değerlendirdi. İkinci oturum; katılımcıların sorularını panelistlere sormasının ardından sona erdi.
Üçüncü oturumda profesyonel Espor oyuncuları Anıl Işık, Berk Kuzgun ,Onurcan Aslan, Asım Karakaya ve Berk Badur; Fatih Murat Karakaya moderatörlüğünde soruları yanıtladı. Espor’da; “HolyPhoenix” adını kullanan Anıl Işık, “Lykia” ismini tercih eden Berk Kuzgun, “Ragner” olarak bilinen Onurcan Aslan, “Fabulous” adıyla tanınan Asım Karakaya ve “Farfetch” ismini kullanan Berk Badur, profesyonel bir Espor oyuncusunun bir gününün nasıl geçtiğini anlattılar. Oyuncular, takım içindeki iletişimin nasıl gerçekleştiği sorusunu yanıtladı. Espor’da farklı diller konuşan oyuncuların varlığına dikkat çeken Fatih Karakaya’nın; oyuncuların dil bariyeri sorununu nasıl aştıklarını sorusuna oyuncular; Espor’un hızla değişen dünyasında çok uzun konuşmalara gerek olmadığını ve oyunun dinamiği içinde bazen tek bir emojiyle bile takım arkadaşlarıyla anlaşabildikleri cevabıyla karşılık verdiler. Oturumun devamında oyuncular; Espor’un yurtiçi ve yurtdışı farklarını izleyicilere aktardı. Riot Games’in oyuncularla iletişimini anlatan panelistler; uyulması gereken kurallara değindiler. Türk Espor profesyonellerinin Avrupa’da diğer ülkelere nazaran daha iyi bir noktada olduğunu vurgulayan profesyonel oyuncular; sektörün geleceği hakkında yorumlarda bulundu. Oturum katılımcıların sorularını oyunculara sormasının ardından sona erdi.
Etkinlik; hatıra fotoğrafının çekilmesinin ardından sona erdi.
Haber: Simge Malkoç